Opknappen Openbare Ruimte Havenkwartier

Het gaat een keer gebeuren de komende jaren. Nu de kademuren hersteld zijn komt er een opknapronde voor de openbare ruimte van het Havenkwartier. Denk aan recht leggen straatstenen, nieuwe fietsenrekken, verkeerssituaties bekijken en verouderde riolering vervangen voor nieuwe buizen.De gedachte was eerst dat het hele Havenkwartier tegelijk aangepakt zou worden. Inmiddels is duidelijk geworden dat het volg tijdelijk gaat, te beginnen met de Brede Haven.

De gemeente wilde graag van bewoners en vereniging Havenkwartier horen wat er allemaal speelt en waar allemaal naar gekeken moet worden en wat moet worden meegenomen in het plan. Dit is door de projectleider geïnventariseerd tijdens een buurt wandeling 12 november 2018. De gemeente heeft alle ideeën vastgelegd en deze worden meegenomen in het denken over de opknapbeurt. Op 9 oktober 2019 vond er een start bijeenkomst met de gemeente plaats waarin de buurt bij monde Ron Kuin, Jean Stevens en Romeo Somers de visie en de beelden over de toekomst van de buurt ( inrichting, groen, leefomgeving) met de gemeente gedeeld zijn.

Zie voor een korte impressie

De gemeente neemt ook deze ideeën mee in de planvorming

De vereniging zal dit proces uiteraard op de voet volgen en haar leden op de hoogte houden.

Eerder zijn ook al wat issues verzameld op het gebied van veiligheid.Verkeer dat over de onze straten scheurt. De toename in handel in drugs op straat. Zie hier de brief die in november vanuit de VHk naar de gemeente gestuurd is.

De vereniging is van mening: het Havenkwartier is een aangename en veilige leefomgeving voor de bewoners. Dit is een mooie buurt waar ook gewerkt wordt en waar ook veel gasten doorheen komen, maar het is primair onze woonbuurt.