LUSTRUM 2023

Onze vereniging bestaat
45 jaar

en heeft dat uitgebreid gevierd.

Op zaterdag 2 september j.l. hebben we het vijfenveertigjarig bestaan van de vereniging Havenkwartier gevierd met een Schemerlampenconcert in onze haven. Wat hebben we genoten van het prachtige concert maar ook van onze fijne buurt! Onze kades waren door buurtbewoners geheel in schemerlampensfeer aangekleed en gezellig gemaakt met tafels vol met lekkere hapjes en drankjes. Tijdens een prachtige zomeravond hebben we genoten van de intocht van de boten van de leden van WSV de Waterpoort met aan boord trompettist Roel van de Ven, het virtuoze spel van ensemble Kalinka en de afsluiting met het nummer Brabant door zanger Maarten Kling. We willen alle buurtbewoners hartelijk danken voor de gezellige bijdrage en aanwezigheid tijdens dit buurtfeest. Bijgesloten vinden jullie een link      naar een mooi filmpje, waarmee we nog eens kunnen nagenieten van dit bijzondere evenement. Dit filmpje hebben we ook als bedankje naar onze sponsoren gestuurd, de gemeente ’s-Hertogenbosch en de Nationale Postcodeloterij, zonder wiens bijdrage dit Schemerlampenconcert niet mogelijk was geweest.

Tijdens_de_workshop_bespreekt_gastvrouw_
workshop.JPG

Lustrum 2018

De leden van Vereniging Havenkwartier ‘s-Hertogenbosch vierden op zondag 7 oktober 2018 het 40-jarig bestaan van de vereniging. Het programma bestond uit een boottochtje op de Ouwe Dirk, een workshop over de toekomst van de buurt en een 'walking dinner' met heerlijke happen en wijnen verzorgd door Wijn bij Stijn. .

Tijdens de workshop werd aan de leden gevraagd wat hun droom is voor de buurt. De ideeën stroomden binnen; er werd volop gediscussieerd over groenvoorzieningen, verkeersmaatregelen, culturele programma’s, wensen op het gebied van kunst, sociale activiteiten en zorg voor elkaar. De oogst van de workshop is een indrukwekkende wensenlijst. Een geweldige bron van inspiratie en een serie mooie uitdagingen voor het volgende lustrum van de vereniging.